Η Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης για τη νότια παράκαμψη των Χανίων

Η Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης για τη νότια παράκαμψη των Χανίων

Ως Λαϊκή Συσπείρωση θεωρούμε απαράδεκτο ότι, ενώ υπάρχει μελέτη νότιας παράκαμψης των Χανίων (Αγ. Μαρίνας), που θα συνδέει τη λεωφόρο Σούδας με τη λεωφόρο Καζαντζάκη στο Βαμβακόπουλο, δεν έχει υλοποιηθεί ούτε σχεδιάζεται να υλοποιηθεί παράλληλα με τον ΒΟΑΚ.

Αυτό θα εντείνει το πρόβλημα των μετακινήσεων στα Χανιά και την κυκλοφοριακή ταλαιπωρία που θα προκύψει, αφού ο ΒΟΑΚ, που -ελλείψει δημοτικού περιφερειακού οδικού δικτύου- χρησιμοποιείται σήμερα για τις αστικές μετακινήσεις, σχεδιάζεται (για την επιβολή διοδίων) ως δρόμος περίκλειστος.

Σχεδιάζεται ως δρόμος παραδομένος στα επιχειρηματικά συμφέροντα και στα κέρδη τους, αδειάζοντας τις τσέπες του λαού, χωρίς να έχει σχέση με το δικαίωμα του λαού σε ασφαλείς και δωρεάν οδικές μεταφορές. Γι’ αυτό ακριβώς, δηλαδή επειδή δεν το επιβάλλει το καπιταλιστικό κέρδος, η Σητεία δεν αποτελεί προτεραιότητα στην ένταξη στον ΒΟΑΚ, όπως …ειλικρινέστατα υπενθύμισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών πρόσφατα.

Το πρόβλημα με την έλλειψη νότιας παράκαμψης των Χανίων γίνεται ιδιαίτερα οξύ και επικίνδυνο για τον λαό, αν μιλήσουμε για διεξόδους διαφυγής και ζητήματα πολιτικής προστασίας.

Για αυτή την κατάσταση και συνολικά για την κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Κρήτης, με δρόμους-καρμανιόλες που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων οδηγών καθημερινά, τεράστιες είναι οι πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, όπως και της περιφερειακής αρχής.

Η ανάγκη του λαού της Κρήτης για ασφαλείς μεταφορές αντιμετωπίζεται ως κόστος από το επιλεκτικά ανίκανο αστικό κράτος και θυσιάζεται στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους.

Ερωτάται η περιφερειακή αρχή σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει για τη νότια παράκαμψη των Χανίων (Αγ. Μαρίνας).

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Κρήτης

Αλέκος Μαρινάκης